Rehberlik Çalışmalarımız

Okulumuzda, öğrencilerimizin yaş seviyelerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlardaki gelişimlerini ve değişimlerini takip edebilmek ve destekleyebilmek, onları daha yakından tanımak, ilgi ve yeteneklerini keşfetmek amacıyla bireysel ve grup rehberlik çalışmaları yıl boyu sürdürülür. Bireysel rehberlik çalışmalarıyla öğrencilerimizin kişisel, sosyal ve bilişsel gelişimlerinin yanı sıra kendi öğrenimlerini de planlamalarına ve yönetmelerine yardımcı olurken grup rehberlik çalışmalarıyla da her seviyenin farklı ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Gerçekleştirilen veli seminer ve atölyeleriyle öğrencilerimizin gelişim sürecinin her aşamasında velilerimizi de destekliyoruz.

Bireysel Rehberlik Çalışmaları

Bireysel rehberlik hizmetlerinin verilmesinde; bireyi tanıma, bilgi verme ve izleme stratejileri kullanılır. Bu çalışmalar kapsamında sorun yaşanan alanlarda çözüme yönelik gerçekleştirilen çalışmaların yanı sıra öğrencilerimizin güçlü alanları da desteklenerek, kendileri ile barışık, sorgulayan, ruhsal olarak sağlıklı, mutlu, kendi adına karar alabilen bireyler olmalarına yönelik çalışmalar da planlanır. Öğrencilerimizi daha yakından tanımak ve onlara etkili bir şekilde yardımcı olabilmek için çeşitli ölçek, test ve envanterler uygulanır. Bireysel rehberlik çalışmaları; oryantasyon, öğrenci tanıma, okul olgunluğu-Metropolitan Testleri, öğrenci-öğretmen-veli ile bireysel görüşmeleri, dikkat çalışmaları gibi konuları içerir

Grup Rehberlik Çalışmaları

Öğrencilerimize yönelik grup çalışmaları, öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak amacıyla ya da Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümünün gözlemleri sonucu fark edilen
gereksinimleri tamamlamak adına gerçekleştirilir.

Bu çalışmalar; Okul Kuralları semineri, PDR kimdir? ,Birbirimizin Haklarına Saygılıyız, İyi Dokunuş-Kötü Dokunuş- Mahremiyet Seminerleri, Hijyen Eğitimleri, Akran Nezaketi Seminerleri, Bilinçli Teknoloji kullanımı semineri, Etkili İletişim Seminerleri, Öfke kontrolü, problem çözme becerisi, verimli grup çalışmaları gibi öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen konu başlıklarından oluşmaktadır.

Menü