Okulumuzda, öğrencilerimizin yaş seviyelerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlardaki gelişimlerini ve değişimlerini takip edebilmek ve destekleyebilmek, onları daha yakından tanımak, ilgi ve yeteneklerini keşfetmek amacıyla bireysel ve grup rehberlik çalışmaları yıl boyu sürdürülür. Bireysel rehberlik çalışmalarıyla öğrencilerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerinin yanı sıra kendi öğrenimlerini de planlamalarına ve yönetmelerine yardımcı olurken grup rehberlik çalışmalarıyla da her seviyenin farklı ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Gerçekleştirdiğimiz veli seminer ve atölyeleriyle öğrencilerimizin gelişim sürecinin her aşamasında velilerimizi de destekliyoruz.
Bireysel Rehberlik Çalışmaları
Bireysel rehberlik hizmetlerinin verilmesinde; bireyi tanıma, bilgi verme ve izleme stratejileri kullanılır. Bu çalışmalar kapsamında sorun yaşanan alanlarda çözüme yönelik gerçekleştirilen çalışmaların yanı sıra öğrencilerimizin güçlü alanları da desteklenerek, kendileri ile barışık, sorgulayan, ruhsal olarak sağlıklı, mutlu, kendi adına karar alabilen bireyler olmalarına yönelik çalışmalar da planlanır. Öğrencilerimizi daha yakından tanımak ve onlara etkili bir şekilde yardımcı olabilmek için çeşitli ölçek, test ve envanterler uygulanır. Bireysel rehberlik çalışmaları; oryantasyon, öğrenci tanıma, okul olgunluğu, öğrenci-öğretmen-veli ile bireysel görüşmeleri, dikkat çalışmaları gibi konuları içerir.
Grup Rehberlik Çalışmaları
Öğrencilerimize yönelik grup çalışmaları, öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak amacıyla ya da Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümünün gözlemleri sonucu fark edilen gereksinimleri tamamlamak adına gerçekleştirilir.
Bu çalışmalar; akran yardımı, sınav kaygısı, sosyal beceri, öfke kontrolü, barış eğitimi, problem çözme becerisi, verimli grup çalışmaları, bilinçli teknoloji kullanımı gibi öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen konu başlıklarından oluşmaktadır.