İlkokulda, öğrencilerimizin eğitim süresince kişisel veya sosyal gelişimlerini desteklemek bizler için son derece önemlidir.
Bireysel rehberlik, sadece problem odaklı değil; öğrencilerimizin bilişsel-duygusal ve sosyal gelişimlerine destek olmak için yapılan çalışmalardır.
Bu çalışmalar; bireyin kendisini tanıması, sosyal ilişkilerini güçlendirmesi, zayıf ve güçlü yanlarını tanıması ve savunma mekanizmasını geliştirebilmesi için yapılmaktadır.
Özgüven ve benlik kavramının şekillendiği bu yaş grubunda çocuğun ihtiyacı olan motivasyon ve psikolojik desteği sağlamak davranış becerilerinin gelişiminde etkin bir rol oynar. Öğretim kadar eğitime de önem verilen her yerde öğrenci takibi, çalışmaların sağlıklı yürütülebilmesi için büyük önem taşır.
Bu bilgiler doğrultusunda öğrencilerimiz, yapılan gözlemler sonucunda(okul içerisindeki her alanda) oluşturulan planlamalarla bireysel veya grup çalışmalarına dahil edilip desteklenmektedirler.